人気ブログランキング | 話題のタグを見る

制作プロジェクトHaLoを主宰するayakoが、音楽、写真などHaLoとしての活動について、また、mac、旅、映画、本、猫、食べ物、気になったニュースなどについて、徒然に綴ってます。


by ayako_HaLo
カレンダー
S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

やさしい光になりたい

1999年に書いて、ずっと私の支えになっている歌があります。
だいたいどこに行っても歌う歌。

今回の震災の後、どうしても歌いたくなって、
アカペラで3月18日に一回だけ歌って、一発どりで録音しました。

だから、音程とか、そういうのは、ちょっと不安定だったりする。
でも、これが今の私の状態です。

this song was written in 1999, and has been supporting myself since then.
i sing this song wherever i go.

i really needed to record this song after the quake,
and recorded only once on March 18, 2011.

so the pitch and rhythm are a little unstable,
but that is how i am now.




『やさしい光 』”sweet halo”

急に灯り全て消えたときには
本当の暗闇 落ちた気がする

柔らかで微かな優しい光 
忘れそうになってた

変わらぬ愛と力強さ
前に進めるように

どんなに闇が怖くても
勇気をくれる

穏やかで微かな優しい光
遙か遠くを照らす

急に灯り全て消えたときには
本当の暗闇 落ちた気がする

柔らかで微かな優しい光
私はなれるだろうか

変わらぬ愛と力強さ
あなたが感じるように

どんなに道に迷ってても
微笑みをあげる

穏やかで微かな優しい光
遙か遠くを照らす

目を閉じ耳をすます 
聞こえてくるでしょ
澄んだ川の流れ

緑が芽を出す音
高い空目指して
きっと気づくはず

穏やかで微かな優しい光
遙か遠くを照らす




when all the lights went out suddenly
felt like you were falling into real darkness

there is a soft, sweet halo
i almost forgot it

unchanging love and strength
letting me feel able to move on

no matter how scared I am of the dark
it gives me courage

a soft, sweet halo
spreading light far ahead

when all the lights went off suddenly
felt like you were falling into real darkness

a soft, sweet halo
can this be me ?

unchanging love and strength
that anyone can know is there

no matter how lost you are
gives you a smile

a soft, sweet halo
spreading light far ahead

close your eyes and listen
can you hear ?
the stream of a clear river

the sound of new green leaf emerging
stretching up out to the sky
you will find them

a soft, sweet halo
spreading light far ahead
by ayako_HaLo | 2011-05-11 23:14 | HaLo news